De manier waarop de stichting geld werft is het volgende:

• Het gemeentelijke subsidiebeleid m.b.t. sportactiviteiten op de voet te volgen en intensieve contacten onderhouden met de verantwoordelijken voor dat beleid;
  • Het benaderen van vermogende particulieren, die vanuit het heden cq. verleden geïnteresseerd zijn in de ontwikkelingen binnen de schaaksport;
  • Het aanspreken van regionale subsidieverstrekkers;
  • Het benaderen van culturele instanties en het bedrijfsleven.

Het vermogen van de stichting wordt op een rekening courant gezet waaruit de activiteiten betaald worden. Het geld wordt niet belegd maar hooguit op een spaarrekening gezet. Het gehele vermogen van de instelling wordt aangewend voor activiteiten die de doelstelling van de stichting ondersteunen hooguit worden onkosten die vrijwilligers en/of bestuursleden maken vergoed. In principe bestaat het bestuur uit vrijwilligers die net opteren voor welke vergoeding dan ook. In 2013 hebben er geen ontvangsten en uitgaven plaatsgevonden in het kader van de stichting. De eerste activiteiten hebben plaatsgevonden in 2014 waarvan in 2015 verslag wordt gedaan.

BALANS (IN EURO)

2015 2014   2015 2014
ING 17.870,43 8.556,01 Lening o/g 14.000,00 8.000,00
      Transitoria        33,98      27,88