Logo schaakvereniging MaassluisOp zaterdag 20 september vindt, in het kader van 400 jaar Maassluis, een open RAPID-schaaktoernooi van de schaakvereniging Maassluis plaats. Het schaaktoernooi is in samenwerking met de stichting Corry Vreeken georganiseerd. Het toernooi wordt gespeeld met een tempo van 20 minuten per persoon per partij. Het aantal ronden wordt vastgesteld naar het aantal deelnemers. Het gratis schaaktoernooi vindt plaats in de "Koningshof" aan de Uiverlaan 20 in Maassluis. De anvangstijd is 10.00 uur en het eindigt om ongeveer 16.30 uur. De verwachting is dat zowel van binnen als van buiten Maassluis veel schakers zich zullen aanmelden. Van onze zustergemeente Hatvan uit Hongarije is een reactie ontvangen dat zij hun uiterste best zullen doen eveneens een afvaardiging te sturen. Ook aan de jeugd is gedacht. Bij voldoende deelname komt er een aparte groep voor jeugdspelers. Vanzelfsprekend zal Honorary Woman Grandmaster Corry Vreeken ook bij het toernooi aanwezig zijn! Corry Vreeken, was en is een fenomeen in de internationale schaakwereld.

Zaterdag 20 september 2014. Open toernooi van de schaakvereniging Maassluis in samenwerking met de stichting Corry Vreeken in het kader van 400 jaar Maassluis.

• Plaats: Maassluis
  • Locatie: Koningshof , Uiverlaan 20
  • Opening: 10:00, aanwezig 09:45
  • Verwachte eindtijd: 16:45
  • Inschrijfgeld: Gratis
  • Lunch: Inclusief lunch
  • Zwitsers systeem
  • Aparte jeugdgroep
  • Prijzengeld: Geen
  • Vorm: Rapid
  • Internetpagina: www.svmaassluis.nl
  • Speeltempo afhankelijk van het aantal deelnemers waarschijnlijk 20 minuten per persoon per partij.

Een open toernooi in het kader van 400 jaar Maassluis. De deelnemers bestaan uit jeugd, senioren en een delegatie uit onze zusterstad Hatvan, Hongarije.

20140204-schaakfestijn-winnaarsZaterdag 29 maart heeft de Stichting Corry Vreeken, in samenwerking met de Schaakvereniging Maassluis, voor het eerst een geslaagd jeugdschaaktoernooi gehouden in het wijkgebouw van de Wijkvereniging 'De Flat', te Maassluis. Met 17 deelnemers was de sfeer prima en hebben de jonge schakers en hun/haar begeleiders het reuze naar de zin gehad. De opening werd verricht door wethouder de heer Gerard van der Wees van de Gemeente Maassluis. Aanwezig was ook de heer Jaap van den Herik, voorzitter van de Stichting Corry Vreeken. En uiteraard was mevrouw Corry Vreeken de gehele dag aanwezig.

De heer Geurt Gijssen, ondersteunend lid van de Stichting Corry Vreeken, trad op als wedstrijdleider en deed dit op een voortreffelijke wijze.

De winnaars van de drie groepen waren:
Groep 1. Diego Kaersenhout, en dus winnaar van het toernooi.
Groep 2. Shamati Willemse.
Groep 3. Rock Nehizena.

Als tweede in de totale rangschikking eindigde Nathaniël Willemse. Hij viel door de categorale indeling buiten de prijzen, maar wist wel, als enige van de deelnemers, van de toernooiwinnaar Diego te winnen.
De totale uitslag vindt u in de bijgaande ranglijst.

De prijzen voor de groepswinnaars werden uitgereikt door mevrouw Corry Vreeken en alle deelnemers ontvingen een herinneringsmedaille.

Namens de Stichting Corry Vreeken en de Schaakvereniging Maassluis willen wij iedereen bedanken voor de medewerking. Ook de catering, verzorgd door de vrijwilligers van de wijkvereniging 'De Flat', was uistekend.

Corry Vreeken Jeugdschaakfestijn 2014

Rangschikking na Ronde 9 - 29-3-2014 - Lay-out 1.

Pos Naam                 Cat Prt   Prc   Wrst Score   W   R   V BRtg   Rtg RtTnm

1 Diego Kaersenhout   A     9   88,9   44,5   8,0   8   0   1 1000 1015   15

2 Nathaniël Willemse   A     9   77,8   46,5   7,0   7   0   2   900   918   18

3 Rock Nehizena       C     9   66,7   49,0   6,0   6   0   3   700   746   46